• Tajaan Komputer Pelajar Madrasah Hashimiah


    Teknologi merupakan satu keperluan dalam kehidupan pada zaman 2017, kerana ia merupakan salah satu sumber untuk mencari maklumat dan berkongsi maklumat dalam era yang milenium. Ia juga keperluan bagi pelajar-pelajar masa kini. Begitu juga dengan Madrasah Hashimiah, keperluan komputer yang baru untuk pelajar-pelajar madrasah untuk mempelajari asas kegunaan komputer untuk menambah ilmu yang perlu ada untuk setiap pelajar zaman sekarang.

    Ruang makmal komputer yang di gunakan oleh pelajar 


    Sehubungan itu pelajar-pelajar Madrasah Hashimiah di perlukan komputer-komputer yang baru atau terpakai atau yang jenis yang kondisi-kondisi yang mempercepatkan proses pembelajaran asas ilmu komputer. Komputer yang sedia ada sudah berusia lebih 15 tahun. Untuk makmal komputer Madrasah Hashimiah terkini, insyaAllah kelas Microsoft Word akan diajar. Dan jika ada rezeki kelas design menggunakan Illustrator atau Adobe Photoshop juga akan dikendalikan kelak. Spesifikasi komputer seperti di bawah:

    1- Komputer yang di perlukan dalam 8 biji
    2- Komputer yang processor i3 6th generasi ke atas
        atau i5 3th generasi
    3- Ram 4gb dan 500gb hardisk
    4- Anggaran harga Rm 700 - Rm 1000 untuk sebuah komputer

    Dalam fasa membaik pulih makmal komputer
    Makmal komputer yang akan di gunakan pelajar-pelajar
    Oleh yang demikian kepada penaja-penaja yang budiman serta baik hati yang ingin menaja komputer, boleh membuat sebarang pertanyaan dan sumbangan boleh dilakukan melalui bentuk kewangan di CIMB Bank, nombor akaun -8600202864 (Madrasah Hashimiah) atau ke akaun Maybank 562151419729 (Madrasah Hashimiah). Untuk pertanyaan lanjut, boleh menghubungi Pengetua Madrasah Hashimiah iaitu Ustaz Hashim Bin Kassim di talian 019-262 1671 dan Pejabat Madrasah Hashimiah di talian 018-2882754 atau 03-6127 5582.

    Mohamad Fazlan Bin Mohamad Ashraf 
    Penolong Pegawai Tadbir 
    Madrasah Hashimiah