• Kelas Bahasa Melayu di Madrasah Hashimiah


    15 November 2015 Kelas Bahasa Melayu akan diadakan setiap Selasa dan Khamis. Kelas bermula pada pukul 2 petang dan berakhir pada pukul 4.30 petang. Kelas bahasa melayu dipecahkan kepada empat kelas iaitu 2 kelas untuk pelajar yang berumur 5 tahun keatas dan 10 tahun keatas. Tujuan kelas bahasa melaytu diadakan adlah untuk menggalakkan pelajar berkomunikasi menggunakan bahsa melayu terutamanya dengan para penderma. 

    Kelas bahasa melayu diajar oleh dua orang tenaga pengajar iaitu Cikgu Iylia (pelajar latihan industri) dan Ustaz Harun. Pelajar-pelajar diajar mengenai penggunaan bahasa yang betul dan ayat yang betul. Pada kebiasannya dalam kelas bahasa melayu, mereka digalakkan untuk bercakap menggunakan bahasa melayu. Hal ini kerena, mereka dapat mempratikkan penggunaan bahasa melayu serta melncarkan lagi percakapan mereka.

    Pelajar sedang mewarna


    Semoga dengan adanya kelas bahasa melayu dapatlah mereka berkomunikasi dengan baik dan sentiasa memperbaiki penggunaan bahasa melayu mereka. Semoga mereka belajar dengan bersungguh-sungguh dan dapat digunakan pada masa hadapan. 

    Iylia Makhtar
    Admin Madrasah Hashimiah
    No Tel/ Whatsapp ; 018 288 2754
    No Tel/Faks : 03-6120 3263
    Email ; mhashimiah@gmail.com