• Majlis Penyampaian Hadiah Madrasah Hashimiah ke 16 Berlangsung Dengan Jayanya



    Alhamdulillah, Majlis Penyampaian Hadiah  Madrasah Hashimiah yang ke 16 tahun ini berlangsung dengan jayanya. Perancangan yang dilakukan kurang daripada sebulan tetapi dengan sokongan daripada rakan-rakan NGO seperti Preloved4Charity, Sadaka, Sanggar Suri dan Kindness Malaysia majlis ini dapat juga dilangsungkan dengan meriah.

    Ucapan perasmian oleh Tan Sri Syed Hamid Albar

    Tan Sri Syed Hamid Albar sendiri menyampaikan hadiah kepada murid cemerlang


    Majlis kali ini telah dihadiri dan dirasmikan oleh Tan Sri Syed Hamid Albar, Duta Khas OIC Malaysia ke Myanmar dan turut hadir juga para pengasas dan presiden rakan-rakan NGO yang lain termasuk Humaniti Malaysia. Program telah bermula jam 10 pagi dengan bacaan suci ayat Al Quran oleh adik Anwar yang juga johan qari Musabaqah Antara Rumah Kebajikan KL dan Selangor tiga kali berturut-turut. Ucapan diberikan oleh Pengetua merangkap pengasas Madrasah Hashimiah, Ustaz al Hafiz Hashim, nasihat dari Maulana Faruq dan ucapan perasmian oleh Tan Sri Syed Hamid Albar.


    anak-anak Madrasah Hashimiah

    melihat keputusan peperiksaan

    10 khemah bersaiz besar dengan tiga buah paparan LCD untuk kemudahan semua

    Makanan disediakan untuk lebih dari 1000 orang

    Penyampaian hadiah tahun ini menyaksikan 22 kelas dan subjek dengan murid-murid yang cemerlang membawa pulang hadiah barangan elektrik, beg sekolah dan juga peralatan kebersihan diri. Barangan elektrik seperti periuk nasi, kipas berdiri, seterika, mangkuk tingkat, dan cerek elektrik antara hadiah yang diberikan kepada murid-murid cemerlang.

    Sesi bergambar bersama semua yang terlibat

    Dari pihak Madrasah Hashimiah mengucapkan jutaan terima kasih kepada semua yang telah terlibat terutama sekali rakan-rakan NGO seperti Preloved4Charity, Sadaka, Sanggar Suri, Humaniti Malaysia dan Kindness Malaysia, juga kepada para individu yang tidak penat lelah membantu operasi Madrasah Hashimiah sepanjang tahun. Semoga dengan usaha kita semua ini mendapat keberkatan dariNya.

    Muhammad bin Kamarulazizi
    Pengerusi
    Madrasah Hashimiah Tahfiz Al-Quran dan Anak Yatim