• Qurban Bersama Madrasah Hashimiah 2016 Kini Dibuka


    Alhamdulillah tahun ini Madrasah Hashimiah akan mengadakan lagi majlis qurban bersempena dengan sambutan Hari Raya Aidiladha. Ibadah qurban ini dilakukan setiap tahun dan daging qurban diagihkan terus kepada keluarga fakir miskin yang terdiri daripada pelarian Rohingya dan Myanmar Muslim. Sebahagian daripada daging qurban ini juga akan disimpan di dalam peti sejuk beku Madrasah Hashimiah untuk anak-anak yatim dan miskin yang tinggal di asrama.

    Lembu yang berharga RM12 ribu yang mampu menghasilkan hampir 500kg daging

    Lembu kampung yang satu bahagian bernilai RM650

    Madrasah Hashimiah membuka peluang kepada orang ramai yang berminat untuk laksanakan ibadah qurban tahun ini. Satu bahagian bermula dengan harga RM650 dan untuk lembu yang paling besar ialah RM1750 untuk satu bahagian. Alhamdulillah tahun lepas 7 ekor lembu diqurbankan dan lebih 400 keluarga dapat berkongsi daging lembu segar dan pada masa yang sama, peti sejuk beku Madrasah Hashimiah dapat menyimpan bekalan daging qurban dengan banyak.

    Harapan tahun ini keluarga-keluarga pelarian Myanmar Muslim dan Rohingya serta anak-anak Madrasah Hashimiah dapat menikmati lagi daging qurban. Cabaran ekonomi kini sedikit sebanyak memberi kesan kepada jumlah sumbangan yang diterima oeh Madrsah Hashimiah. Bagi yang berminat untuk melaksanakan qurban tahun ini 2016, boleh hubungi terus Ustaz Hashim di 0192621671 atau email di mhashimiah@gmail.com.

    Pembayaran boleh dilakukan ke akaun CIMB 8600202864 atas nama Madrasah Hashimiah. Satu bahagian minima berharga RM650. Untuk penyertaan, boleh terus email ke mhashimiah@gmail.com dengan butiran berikut:

    Nama:
    Jumlah Bahagian:
    Jumlah Nilai:
    Masa dan Tarikh Transaksi:

    Semoga ibarah qurban kita tahun ini mendapat keberkatan dariNya.

    Muhammad bin Kamarulazizi
    Pengerusi
    Madrasah Hashimiah
    0183800961