• Tajaan Gaji Untuk Guru yang juga Bekas Anak Murid Di Madrasah Hashimiah


    Nama; Ustaz Anuar Shah Bin Hassan 
    Umur; 18 Tahun
    Gaji: Rm 700.00
    Guru Kelas: Tahfiz Al-Quran 
    Hafiz kelas B 
    Lata Belakang Pendidiakan 
    - Bekas pelajar Tahfiz Al-Quran di Madrsah Hashimiah
    - Memenangi Tilawah Al-Quran sebanyak tiga kali pada tahun 2010, 2012, 2014 anjuran 
      Badan Kebajikan Siti Khadijah Anak Anak Yatim Negeri Selangor. 
    - Menuntut ilmu agama  daripada Al-Hafiz Ustaz Hashim Bin Kassim 

    Ustaz Anwar sedang mendengar hafalan Al-Quran

    Dalam menuntut ilmu mestilah pelajar-pelajar di berikan penekanan displin yang tinggi dalam menuntut ilmu di Madrasah Hashimiah. Ustaz Anwar di pilih oleh madrasah kerana kecekapan dalam segi hafalan dan dalam mahraj sebutan tajwib sangat baik. Beliau sangat komited dalam mengajar anak-anak di madrasah kerana beliau yakin dengan sedikit usaha dalam mencari ilmu. Dalam uasaha yang beterusan beliau yakin boleh lahirkan generasi hafiz dan hafizah dengan lebih ramai lagi di masa akan datang. 

    Anak-anak sedang menjalani hafalan Al-Quran

    Terima kasih kami dahulu ucapkan kepada dermawan-dermawan yang sudi menaja gaji bagi guru-guru di Madrasah Hashimiah. Tidak lupa bagi mereka yang bermurah hati dan berminat untuk memberikan derma bolehlah terus ke Madrasah Hashimiah.

    Madrasah Hashimiah membuka peluang kepada individu, pihak berkumpulan atau syarikat yang berminat untuk menaja Ustaz Anwar setiap bulan. Gaji sebulannya hanya RM700. Tajaan boleh dilakukan melalui bentuk kewangan di CIMB Bank, nombor akaun - 8600202864 (Madrasah Hashimiah). Untuk pertanyaan lanjut, boleh hubungi Pengetua Madrasah Hashimiah iaitu Ustaz Hashim Bin Kassim di talian 019-262 1671 dan Pejabat Madrasah Hashimiah di talian 018-288 2754.

    Mohamad Fazlan Bin Mohamad Ashraf 
    Penolong Pegawai Tadbir
    Madrasah Hashimiah