• Tajaan Gaji Untuk Ustaz Muda Di Madrasah Hashimiah


    Nama: Ustaz Mohd Ismail Bin Mohd Soleh  
    Umur: 30 Tahun 
    Gaji: Rm 800.00
    Guru Kelas; Al-Quran kelas A 
    Latar Belakang Pendidikan:
    - Menguasai Al-Quran dengan baik dari bacaan serta hafalan
    - Bahasa Arab dan Jawi sangat baik dari segi bacaan, penulisan dan hafalan
    - Berguru dengan banyak guru termasuk Ustaz Al Hafiz Hashim bin Kassim

    Anak-anak sedang baca Al-Quran 

    Pemilihan guru-guru juga sangat di titik berat oleh pengurusan Madrasah Hashimiah, terutama dari segi ilmu, akhlak, agama dan pengurusan sahsiah diri untuk membantu anak-anak Madrasah Hashimiah. Dalam mengajar Al-Quran, Ustaz Yusof di berikan tugasan untuk membimbing anak-anak di dalam kelas B. Kesabaran adalah kunci utama dalam mendidik anak-anak di madrasah ini kerana mereka di kala usia muda sama seperti anak-anak yang ingin bermain sesama mereka. Penguasaan yang baik dari bacaan dan hafalan memudahkan Ustaz Yusof menterjemahkan ilmu-ilmu yang ingin di kongsi kepada anak-anak tanpa mengeluh, demi masa depan anak-anak di Madrasah Hashimiah.

    Ustaz Yusof sedang mendengar bacaan Al-Quran 

    Terima kasih kami dahulu ucapkan kepada dermawan-dermawan yang sudi menaja gaji bagi guru-guru di Madrasah Hashimiah. Tidak lupa bagi mereka yang bermurah hati dan berminat untuk memberikan derma bolehlah terus ke Madrasah Hashimiah

    Madrasah Hashimiah membuka peluang kepada individu, pihak berkumpulan atau syarikat yang berminat untuk menaja Ustaz Yusof setiap bulan. Gaji sebulannya hanya RM800. Tajaan boleh dilakukan melalui bentuk kewangan di CIMB Bank, nombor akaun - 8600202864 (Madrasah Hashimiah). Untuk pertanyaan lanjut, boleh hubungi Pengetua Madrasah Hashimiah iaitu Ustaz Hashim Bin Kassim di talian 019-262 1671 dan Pejabat Madrasah Hashimiah di talian 018-288 2754.

    Mohamad Fazlan Bin Mohamad Ashraf 
    Penolong Pegawai Tadbir
    Madrasah Hashimiah