• Penajaan Buku Bahasa Melayu



    Ilmu merupakan satu pekara yang di tuntut dalam semua agama termasuklah sekali agama Islam, kerana ilmu itu sendiri bagai cahaya pelita menerangi lembah kehidupan yang gelap. Tanpa ilmu sesuatu kaum atau bangsa serta tamadun tidak boleh maju dan begerak kehadapan kerana ilmu itu sebagai panduan atau garisan yang telah di tetapkan olah Allah Azza Wajalla kepada semua makluk di bumi ini. Ilmu juga boleh di ddapati melalui kaedah penglihatan, pendengaran dan percakapan. Namun ia perlu la zahirkan melalui naskah ataupun di bukukan untuk memudahkan para penuntut ilmu mudah memahami, menerima serta mengamalkan ilmu yang di terima dari seorang guru. Begitu juga kaedah yang di guna pakai oleh Madrasah Hashimiah yang telah di terapkan oleh pengetua Ustaz Hashim Bin Kassim kepada tenaga pengajar serta anak-anak yang mendapat didikan di Madrasah Hashimiah. 

    Bahagian halaman dalam buku



    Bahagian belakang buku  

    Di Madrasah Hashimiah juga perlukan buku latihan atau buku rujukan untuk di jadikan silibus untuk mata pelajaran Bahasa Malaysia, bagi memudahkan tenaga pengajar untuk membuat rujukan yang betul dalam menyampaikan ilmu serta mengasah kefahaman murid-murid dalam mempelajari subjek Bahasa Malaysia. Jadi kami berharap pada dermawan-dermawan yang baik hati yang sudi menaja sumbelah wang untuk menaja buku ini . 
    Harga senaskah buku 
    Rm 6.65 (darab) 60 buah buku = Rm 399.00
    Rm 5.00 (darab) 60 buah buku = Rm 300.00 

    Buku yang di guna dalam kelas 

    Bahagian dalaman buku

    Sebahagian muka dalaman buku

    Bahagian kulit belakang buku 


    Bagi mereka yang bermurah hati dan berminat untuk menaja buku-buku latihan, alatan tulis serta memberikan derma, sumbangan dan menaja gaji guru di madrasah bolehlah terus ke Madrasah Hashimiah. Selain itu, sumbangan boleh dilakukan melalui bentuk kewangan di CIMB Bank, Nombor akaun - 8600202864 (Madrasah Hashimiah) atau berbentuk bahan mentah. Untuk pertanyaan lanjut, boleh hubungi Pengetua Madrasah Hashimiah iaitu Ustaz Hashim Bin Kassim di talian 019-262 1671 dan Pejabat Madrasah Hashimiah di talian 018-288 2754.

    Mohamad Fazlan Bin Mohamad Ashraf
    Penolong Pembantu Tadbir
    Madrasah Hashimiah